luni, 19 septembrie 2016

Carticica oceanelor - modelul 3




Acest tip de carticica este deosebit de interesant pentru copii. Ei pot realiza toti pasii daca primesc o coala A4 si putina indrumare in ceea ce priveste modul de pliere a acesteia.





Pasul 1 - Continutul 

Varianta A) Puteti alege o carticica gata realizata de pe net si o tipariti. (Exemplu - cele 5 simturi)

Varianta B) Realizati o carticica. Aceasta poate sa prezinte 6, maxim 7 (+ coperta spate) aspecte importante. (Daca lipiti mai multe carticele una de cealalta puteti mari numarul informatiilor.)

Eu le lucrez in Paint + Word. In Word realizez un tabel cu 4 coloane si 2 randuri astfel:


Informatiile in varianta finala vor arata asa cum sunt dispuse cifrele. Pentru fiecare dreptunghi realizez in Paint continutul apoi il intorc cu 180 grade pentru primele 4 casute de pe primul rand (2-5).

Pentru carticica oceanelor am completat astfel:
1- coperta denumirea carticelei
2+3 - am sters linia de la tabel si am pus pe ambele parti o harta a lumii cu oceanele (sursa)
4, 5, 6, 7 si 8 - oceanele (ex. sursa Oceanul Atlantic)
Datorita faptului ca aceste poze nu imi apartin si nu am drept de copiere, atunci  nu va pot reproduce carticica noastra prelucrata, dar voi continua exemplificarea cu o alta varianta realizata in totalitate de mine.


Carticica semnelor:



Modelul realizat pe calculator:



Pentru a decupa si plia usor realizati conturul tabelului, astfel incat sa pastrati linia rosie dintre dreptunghiurile (3, 4, 7, 8) - o puteti realiza cu negru, punctat, eu am folosit rosu pentru o mai buna evidentiere in imagine.

Tipariti pagina.




Pasul 2 - plierea si decuparea

Se indoaie foaia pe linia scurta din mijloc si se taie pe zona rosie/ neagra punctata astfel:



Se continua plierea pe liniile scurte



apoi pe cea lunga:



Se apropie partile laterale astfel:



Si am realizat o carticica de buzunar care sa-i aminteasca celui mic ca intotdeauna crocodilul va deschide gura catre numarul mai mare.       :)



Daca va place, o puteti descarca din sectiunea ”Materiale gratuite



Pe aceeasi tema mai puteti citi:
Cum sa faci o carticica - Modelul 1
Alfabetul piratilor - Modelul 2



Un comentariu:

gianina spunea...

Sunt superbe ideile!

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.