marți, 21 noiembrie 2017

Cum sa realizezi rapid o triorama pe calculator? - Ghilgames si Enkidu


Triorama (ori triarama) sau diorama piramidala este o modalitate de a transpune o poveste sau anumite informatii intr-un proiect interesant si creativ.

Cum putem face o triorama pentru o poveste sau o unitate de studiu?

Continutul  - informatiile trebuie divizate in 4 parti (unele persoane folosesc 3, dar este mai greu de realizat deoarece copiii nu stiu sa calculeze dimensiunile corecte ale tuturor laturilor). Pentru o poveste se poate incerca o astfel de varianta:
Partea 1 - Introducerea
Partea 2 - Desfasurarea actiunii
Partea 3 - Punctul culminant
Partea 4 - Sfarsitul

Dar cel mai frumos este atunci cand copilul imparte povestea/ cartea in ce parti i-au placut cel mai mult.

In cazul nostru, din Epopeea lui Ghilgames eu am luat doar partea de inceput, pana cand Ghilgames si Enkidu au devenit prieteni si am impartit-o astfel:
1 - nasterea lui Ghilgames
2 - poporul este suparat si se roaga zeilor sa-l opreasca pe Ghilgames
3 - nasterea lui Enkidu si umanizarea lui
4 - lupta dintre Enkidu si Ghilgames si modul in care devin prieteni


Realizarea pe calculator 

Am lucrat in Word, unde am inserat un patrat si diagonelele acestuia (a doua nu este completa ca sa nu se vada la final), pe jumatate de patrat am pus poze, un sfert l-am dedicat textului povestii si un sfert a ramas liber (acolo va fi zona de lipit).


Pozele sunt luate din desenul animat ”Epic of Gilgamesh - Part 1, Enkidu s Arrival”. Eu nu am tiparit paginile color, de aceea varianta pe hartie si-a pierdut putin din farmec ...   :(



Construirea trioramei

  • Am tiparit cele 4 pagini 



  • Am decupat patratele

  • Am taiat pe linia care desparte textul de partea libera (puteti sa stergeti cealalta diagonala dupa realizarea textului pe calculator, astfel incat sa ramana doar aceasta linie punctata, pentru decupare).

  • Am indoit patratul pe cele doua diagonale, apoi am pus lipici pe partea alba si am introdus-o sub partea scrisa.


  • Am obtinut aceasta piramida:



La fel am procedat si cu celelalte 3 pagini.


Le-am lipit intre ele pentru a obtine triorama (lipiciul se pune pe spatele partilor care contin fotografii).




Totusi, cele mai frumoase triorame sunt cele desenate de copii sau macar imbinate pozele cu desene de fundal.





Alte modele de triorame:


(contine o alta varianta de realizare a trioramei)






Piramida povestii - ”Cei trei purcelusi”




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.