sâmbătă, 31 martie 2018

Egiptul antic - recapitulare cu ajutorul machetelor de hartie si jucariilor





Dupa Mesopotamia a urmat Egiptul antic ...

Daca va mai amintiti, anul trecut am facut prima incercare de a lucra cu cel mic un subiect de istorie si anume Egiptul antic (postarea). Anul acesta am rasfoit cu drag lapbook-ul.

Nu m-am asteptat ca de la prima trecere sa retina foarte multe informatii, ci doar am vrut sa facem cunostinta cu unele lucruri interesante. Anul acesta am reluat subiectul din alta perspectiva: jucarii si filmulete.





Prima jucarie pe care am construit-o (”cadou” pentru cel mic) a fost un flexagon care rotit intr-o anumita directie afiseaza 4 imagini:


Este amuzant deoarece nu se obtine intotdeauna poza corecta, deci pot fi necesare mai multe intercari :)
Trebuie sa recunosc ca am primit si o ”reclamatie” deoarece nu l-am colorat pe Anubis, dar asta e!
(Detalii despre construirea unui astfel de flexagon in postarea ”Flexagon hexagonal 3D”)


Am construit, de data aceasta impreuna, Sfinxul, iar modelul l-am tiparit de pe site-ul papertoys.com.  acesta era alb-negru, dar noi l-am colorat putin.



O alta jucarie din hartie pe care am inceput-o impreuna, dar am terminat-o singura, a fost un sarcofag cu o mumie. Este adevarat ca a necesitat multa rabdare si este cam complicata pentru cei mici, dar merita. Modelul l-am gasit pe papermau.blogspot.


Eu l-am tiparit alb-negru, dar merita printat color deoarece are niste desene superbe. 



Anul acesta am apelat si la tot felul de filmulete animate despre Egiptul antic gasite pe canalul Youtube, unele dintre ele le-am salvat pe panoul de Pinterest:





Jocurile si jucariile pe aceasta tema sunt foarte multe, iar cateva le-am incercat si noi:
- puzzle piramida



- ”micul arheolog”


Din pacate, piramida s-a distrus, dar ne-a ramas figurina.




Alte resurse interesante:
- tubul Safari - Egiptul antic - este util pentru diorame.
- piramida de la Playmobil - recunosc ca i-am dat tarcoale, dar era cam scumpa pentru bugetul meu :(
Atentie! Sunt 2 variante. Mie mi-a placut Playmobil History,  totusi este interesanta si Piramida Faraonului

- Printul Egiptului (1998) - desene animate
- Regina soarelui (2005)  - desene animate
- seria ”O noapte la muzeu” - film amuzant si captivant pentru toata familia
- filmele gen Mumia, Blestemul faraonului sunt infricosatoare pentru cei mici si nu le recomand
- episoade pe tema Egiptului mai sunt in Scooby Doo, Buburuza si Motan Noir etc.

- amuzant in acest context poate fi si videoclipul lui Michael Jackson - Remember the time


Urmeaza  China antica



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.